Tetris 2 anodomitea píše:Tetris nemá levely![]()
jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Moderátor: Mods_senior
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Nevztekej se, přesnější odpověď ti fakt nikdo neřekne, to záleží na strašné spoustě věcí a navíc je to pro každou hru jiné. Já to co píšu vím také jen z doslechu, osobně jsem u ničeho podobného nikdy nebyl. A třeba podle zkušeností z IBM jsou rozdíly ve výkonnosti programátorů dost velké, až desetinásobné! Takže to co někdo zvládne za měsíc, může jiný dělat rok.
Dokonce jsou ještě extrémnější případy: John Barnaby napsal legendární textový procesor WordStar sám za deset měsíců, jeho finální zdrojový kód měl 137 tisíc řádků (to je konečná hodnota, během vývoje jich napsal minimálně třikrát tolik) v assembleru, což obnáší zhruba 42 člověkoroků práce. Byl z toho tak vyřízený, že se další rok nemohl na počítač ani podívat.
Když potom firma dělala port toho programu pro jiný typ počítače, podle týmu programátorů by to trvalo půl roku. Barnaby to sám zvládl za dva týdny!
Jiný programátor později napsal klon tohohle programu, ale v Céčku, kód měl "pouze" 12 tisíc řádků. Jenže chodil citelně pomaleji než originál, i přesto že C se považuje za nejvýkonnější jazyk ze všech.
Navíc ono to s těmi levely je vlastně pravda, v tom flashi by se Breakout dal udělat za jedno odpoledne, včetně slušné grafiky místo těch původních kostiček. Ale Arkanoid, což je úplně stejná hra, jen s mnoha levely, už je věc na několik dní... Tak si zkus představit jak dlouho by tobě s tím co umíš trvalo vytvořit všechny postavy a prostředí v Metinu, včetně nahrání zvuků, a ještě k nim napsat program který s nimi bude pracovat...
Také je důležité kolik času tomu můžeš věnovat, ten Barnaby makal sedm dní v týdnu skoro dvacet hodin denně!
K tvé otázce - nikdy jsem IT nestudoval, počítače jsou pouze můj koníček. Navíc čím starší, tím lepší, "moderní" technologie mě moc neberou
Dokonce jsou ještě extrémnější případy: John Barnaby napsal legendární textový procesor WordStar sám za deset měsíců, jeho finální zdrojový kód měl 137 tisíc řádků (to je konečná hodnota, během vývoje jich napsal minimálně třikrát tolik) v assembleru, což obnáší zhruba 42 člověkoroků práce. Byl z toho tak vyřízený, že se další rok nemohl na počítač ani podívat.
Když potom firma dělala port toho programu pro jiný typ počítače, podle týmu programátorů by to trvalo půl roku. Barnaby to sám zvládl za dva týdny!
Jiný programátor později napsal klon tohohle programu, ale v Céčku, kód měl "pouze" 12 tisíc řádků. Jenže chodil citelně pomaleji než originál, i přesto že C se považuje za nejvýkonnější jazyk ze všech.
Navíc ono to s těmi levely je vlastně pravda, v tom flashi by se Breakout dal udělat za jedno odpoledne, včetně slušné grafiky místo těch původních kostiček. Ale Arkanoid, což je úplně stejná hra, jen s mnoha levely, už je věc na několik dní... Tak si zkus představit jak dlouho by tobě s tím co umíš trvalo vytvořit všechny postavy a prostředí v Metinu, včetně nahrání zvuků, a ještě k nim napsat program který s nimi bude pracovat...
Také je důležité kolik času tomu můžeš věnovat, ten Barnaby makal sedm dní v týdnu skoro dvacet hodin denně!
K tvé otázce - nikdy jsem IT nestudoval, počítače jsou pouze můj koníček. Navíc čím starší, tím lepší, "moderní" technologie mě moc neberou
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Inak este by som dodal, ze napriklad taky Battlefield 3 + Frostbite 2, na ktorom bezi, boli vyvyjane vyse stvokou ludi (mozno aj cez 200, ale niesom si isty) 6 rokov. To len tak, pre predstavu. 
Ako nic v zlom, ale mam pocit, ze mas nanajvys naivne predstavy. Este si to ani len nezacal studovat, dokonca si sa este ani nerozhodol, ci to vobec studovat chces, a uz chces robit hry ako Metin2.
Ako nic v zlom, ale mam pocit, ze mas nanajvys naivne predstavy. Este si to ani len nezacal studovat, dokonca si sa este ani nerozhodol, ci to vobec studovat chces, a uz chces robit hry ako Metin2.
ABBC3_SPOILER_SHOW
- PECHY15
- Level 3

- Příspěvky: 416
- Registrován: 24 črc 2007 21:12
- Bydliště: Milín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Nejprve, si zkus udělat klasický pexeso třebas 4x4 a nebo si prohlídni nějaky ty kurzy na netu, na konci máš vždycky něco jako a nyní si zkuste sami vyřešit... A jinak, stahni si Pascal a chvili si s nim hraj ať aspoň vidíš jak funguje program.
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Tuto svou hru PAX >>> http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=3 ... 7&start=22 - jsem dělal asi měsíc, je to děláno v game designovacím programu SCADS (Sam Coupe Arcade Development System), já + střední synovec testoval (ale moc ne), návrh dle staré automatové hry, design levelů, jednoduchá grafika + naprogramování v jednoduchém SCADS jazyku (něco jako BASIC + manipulace s objekty (sprite) ...
5 levelů, poté stejné levely s větší obtížností do nekonečna, záleží na vašich schopnostech

Nad touto svou hrou Lode Runner X >>> http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=3 ... 7&start=18 - respektive >>> http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=6 ... 60#p287660 - jsem strávil asi půl roku, šlo spíše o design levelů (je to děláno v editoru hry Lode Runner) + analýza hry Lode Runner ve strojovém kódu a zablokování funkce nežádoucích tlačítek ve strojovém kódu ...
Celkem 75 vychytaných levelů s tajnými chodbami a pastmi

5 levelů, poté stejné levely s větší obtížností do nekonečna, záleží na vašich schopnostech

Nad touto svou hrou Lode Runner X >>> http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=3 ... 7&start=18 - respektive >>> http://www.pc-help.cz/viewtopic.php?f=6 ... 60#p287660 - jsem strávil asi půl roku, šlo spíše o design levelů (je to děláno v editoru hry Lode Runner) + analýza hry Lode Runner ve strojovém kódu a zablokování funkce nežádoucích tlačítek ve strojovém kódu ...
Celkem 75 vychytaných levelů s tajnými chodbami a pastmi

- domitea
- Tvůrce článků
- Příspěvky: 1971
- Registrován: 24 čer 2009 19:46
- Bydliště: Královehradecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Tak to je úctyhodné X, já se zatím dostal jen k rotaci objektu v XNA 
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Tak nejvíc práce jsem nechal na vymýšlení, designu a programování vlastního operačního systému, počítám že asi 3-4 roky ... některé vychytávky z něho mi na Win dosud chybí, rozlišování stisku kláves (krátké, dlouhé, dvojité), animované ikony, automatický seznam médií do katalogu (i při změně na médiu se ukládal obsah), automatické sbalování a rozbalování souborů (třeba hra byla sbalená a před nahráním do paměti se automaticky rozbalila a spustila - zpoždění zhruba do sekundy), rozdílové komprese, inteligentní analýza souborů (ve Win mají některé cheat programy), větší možnost výběru souborů (nemá ani Total Commander co vím), ...
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
X: Ještě jsi měl upřesnit že ten PAX je dělaný v jakémsi předchůdci GameMakeru, a jede to na historickém počítači s výkonem klávesnice od PC 
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Napsané to je, ale také se tomu musí rozumět. Sam Coupé je v tom vlákně popsán docela široce, když jsme v té době srovnávali v DDM (Dům Dětí a Mládeže) Sam Coupé, kterému tikal procesor na 6 MHz a PC na 100 MHz, tak graficky PC nestíhal proti SamBasicu. RAM paměť byla 1,5 MB (maximálně 4,5 MB) ku 512-640 KB (maximálně 1 MB) v neprospěch PC. Je všeobecně známo, že vyhrál nakonec ten nejhorší počítač (PC).X píše:je to děláno v game designovacím programu SCADS (Sam Coupe Arcade Development System)
Obě hry lze nyní v pohodě provozovat na současných PC pomocí emulátoru Sam Coupé, který se nazývá SimCoupé.
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Jo, je to tak, obchodní úspěch není známka kvality. Existovala řada mnohem lepších počítačů, ale jejich nevýhoda byla v tom, že si jejich majitelé nemohli snadno okopírovat hru od známého, odnést si jí domů, a ještě jí pařit v pracovní době v zaměstnání... To je snad jediný klad, který ten blbě navržený bastl IBM-PC měl 
patrikmanak85: Jak jsem psal o těch uvolněných enginech, tak letošní ježíšek přinese tohle: http://www.root.cz/zpravicky/zdrojove-k ... -k-vydani/
patrikmanak85: Jak jsem psal o těch uvolněných enginech, tak letošní ježíšek přinese tohle: http://www.root.cz/zpravicky/zdrojove-k ... -k-vydani/
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
- El Diablo
- Elite Level 11.5

- Příspěvky: 14099
- Registrován: 17 čer 2006 10:27
- Bydliště: In Hell
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Zdroj: http://bonusweb.idnes.cz/hrac-predelal- ... agazin_louHráč s přezdívkou sneakypanda86 použil editační nástroje SimCity 4. Než vytvořil svůj vlastní soukromý Taiwan, zabralo mu to víc než 9 měsíců.
RTFM!!! UBCD - Ultimate Boot CD Zkusili jste to vypnout a zapnout? Aneb z PIO do DMA a zpět... :) * Jak provést Clear CMOS
Kdo se moc ptá, málo googlí. Doporučený freeware
i5 3570K, ASRock Z77 Extreme, 16GB Corsair, 120GB SSD Kingston +2TB Samsung, Gigabyte Radeon HD7870, Sharkoon ReX8VE, XL-747H
Kdo se moc ptá, málo googlí. Doporučený freeware
i5 3570K, ASRock Z77 Extreme, 16GB Corsair, 120GB SSD Kingston +2TB Samsung, Gigabyte Radeon HD7870, Sharkoon ReX8VE, XL-747H
Re: jak dlouho trva naprogramovat(udelat)hru
Hry typu superhry.cz sa su vytvorene vo flashi, ak chces robit nieco take, kasli na C, flash ma perfektne vlastnosti na tvorbu takychto jednoduchych hier, v Céčku to dnes nikto nerobí. Jednoduchšiu hru vytvoríš vo flashi za nejakých 5 hodín.



