Stránka 1 z 2

Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 05 pro 2022 06:08
od HelFix

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 05 pro 2022 07:53
od renek11
No to už v tak velkým bordelu bude bordel ještě větší.
Už vidím, jak si to každej bude přizpůsobovat k obrazu svému. Kdejakej vychcánek bude reklamovat hovadiny a to pak bude mít vliv na ty poctivý a u prodejců to bude podobný, kdy i správně vedená reklamace bude smetená ze stolu s nějakým debilním argumentem, proč ji neuznat.
Nechápu, proč má někdo pocit, že touhle změnou to bude k lepšímu. Bude to ještě horší než to je.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 06 pro 2022 16:18
od kecalek
No - ako som to čítal, tak celý zákon sa môže spláchnuť do WC. Spotrebiteľ sa stáva prakticky len platiteľom - pretože v tomto znení to znamená, že to už ani neplatí na skryté chyby, chyby materiálu a pod. Kupite si niečo, v obchode to vyzerá nepoškodené, ale vo vnútri už chyba je, len sa prejaví o 1-2-3 mesiace, prípadne po 10-tich mesiacoch a spotrebiteľ sa nedovolá ničoho, leno obchodník len povie: Keď kupoval, fungovalo to! Zamietnuté. Už žiadne konštatovanie, skúmanie odborným znalcom, jedine súd (a i ten často vyhlási rozsudok v prospech obchodníka) a užívateľ si tovar za stovky € musí dať opraviť na ďalšie stovky €.
Celá tá "novelizácia" nie je k prospechu zákazníka, ale chráni predávajúcich - tí môžu predávať šmejdy, ktoré v obchode fungujú, ale potom sú vhodné len na vyhodenie. A dokazovanie o nefunkčnosti spadne na plecia zákazníka.... obchodník sa bude len smiať.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 06 pro 2022 16:32
od petr22
Ono to zneni je stejne jako bylo, jen se posunula doba ze 6 mesicu na 12 mesicu.

Je treba rozlisovat zaruku na skryte vady, zaruku na jakost a dalsi druhy zaruk. Proc - protoze EU.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 06 pro 2022 17:05
od atari
Žádná EU. Za tyto paskvilní zákony můžou naši poslanci, které jsme si zvolili !! Toto není harmonizované právo v EU.

Stačí se přečíst občanský zákoník (OZ). Tím tohle všechno začalo. Jenom obyčejné nájemní bydlení je také paskvil v OZ. A režim uzavírání kupních smluv v OZ, lze řešit také jednodušeji a elegantněji, a z toho navazující reklamace by také byly jednodušší.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 06 pro 2022 17:54
od pcmaker
Když se nad tím tak zamyslím, tak se mi vlastně nepodařilo v uplynulých několika letech reklamovat nic. Reklamace byla vždy zamítnutá, ať už kvůli porušené pečeti či mechanickému poškození skla displeje na mobilu Acer vlivem rychlé změny teploty (vystoupení z klimatizovaného auta v létě). Takže pro mne žádná změna.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 06 pro 2022 22:04
od petr22
Prave ze s vadou, ktera jako byla na vyrobku pri koupi prisla EU a muselo se to zavest. Ale
nezavadi se to ted, plati to uz mnoho let. Jestli si to spravne pamatuju, byl to rok 2014.
Ceska Republika a Rumunsko byly tenkrat posledni staty, ktere mely zakonnou zaruku 2 roky tak,
jak ji chape kazdy bezny obcan. A byl z toho tenkrat v EU dost problem, ze to neodpovida EU pravu.

Toto se aktualne meni, ze 6 mesicu na 1 rok:
"Many Member States extended the 6-months duration and went beyond this (1 or 2 years).
During this period, one assumes that the defect was already present from the beginning, which
makes it easier for the buyer to make a complaint."

Bylo to tenkrat naprosto stejne jako ted - vsude same spekulace, ze nepujde nic reklamovat a ze to je
zruseni zaruky. Dnes se pouze meni to, co plati uz tech 9 roku.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 07 pro 2022 07:49
od renek11
Ono totiž do dnes valná vetšina lidí ani o té 6ti měsíční záležitosti neví. Zatím každýmu komu jsem řekl, že do půl roku od koupě má nárok na výměnu zboží za nové, ale musí to uvést do reklamačního protokolu, tak na mě koukal jako blázen a dokonce i někteří prodejci, když jsem jim tím argumentoval, tak to ani nevěděli.
Takže opět to bude jen guláš o kterém sposta lidí nebude vědět a spousta prodejců, kteří budou dělat, že to nevědí i když by ti tuhle variantu měli automaticky nabídnout místo opravy.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 07 pro 2022 07:50
od Karrex
Právě, že to stejně není, jak to bylo do teď:
„Dosud mohli spotřebitelé reklamovat vadu, která se vyskytla u zboží do dvou let od převzetí. Po novelizaci však podnikatel reklamaci může zamítnout s tvrzením, že při převzetí bylo zboží bez vad. Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“

Teď se dalo reklamovat všechno, co se stalo až používáním (protože je to shit výrobek), nyní pokud to bude jasná věc, která se stala až používáním, tak se ani nemusíš pokoušet reklamovat.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 07 pro 2022 07:56
od renek11
No zase to bude dáno povahou daného výrobku a kde ho koupíš. Pokud si totiž jako většina věc kupuješ přes internet, pak nemůže prodejce předem vědět, že ta věc při prodeji fungovala jak má a tak na něm bude první rok důkazní břemeno, aby dokázal, že vada nebyla už při převzetí. Jiné to asi může být, pokud si něco koupíš osobně v kamenném obchodě, kde ti věc předvede, ale i tak se nedá hned poznat skrytá vada. Myslím, že to bude stejnej guláš jako doposud.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 07 pro 2022 07:59
od Karrex
Není to stejné, krásný příklad je taková pánvička, u šmejdů se vypoukne dno, odlupuje povrch, tohle se dalo krásné reklamovat v celých dvou letech, teď budeš mít po roce smůlu.

Re: Nová pravidla pro reklamace

Napsal: 07 pro 2022 08:11
od renek11
No jak píšu, bude to záležet na povaze zboží. Nicméně tohle konkrétní co píšeš by ti smetli ze stolu i teď s tím, že jsi to špatně používal, ale teď budou mít rok (místo půl roku) na to, aby ti to ONI dokázali